۴ تیر ۱۳۹۱، ۱۲:۲۶

لباسها مربوط به امام نیست/

واکنش کمیته پیگیری سرنوشت امام موسی صدر به اظهارات عبدالجلیل

واکنش کمیته پیگیری سرنوشت امام موسی صدر به اظهارات عبدالجلیل

کمیته پیگیری سرنوشت امام موسی صدر در واکنش به اظهارات اخیر رئیس شورای انتقالی لیبی تاکید کرد: لباسها و وسایلی که در اظهارات اخیر عبدالجلیل به آن اشاره شده، بر مبنای نتایج آزمایشات به امام موسی صدر و یارانش ارتباطی ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، کمیته پیگیری سرنوشت امام موسی صدر در بیانیه ای به اظهارات اخیر "مصطفی عبدالجلیل" رئیس شورای انتقالی لیبی واکنش نشان داد.

در این بیانیه از اظهارات مملو از شک و تردید عبدالجلیل درباره نبش یک قبر دسته جمعی و یافتن برخی لباسهایی که احتمالا مربوط به امام موسی صدر بوده است، انتقاد شده و آمده است: نتایج بررسیهای علمی نشان می دهد که این لباسها به امام موسی صدر تعلق ندارد و این نتایج به صورت شفاهی به مقامات لیبیایی اعلام شده است.

خاطر نشان می شود رئیس شورای انتقالی لیبی اخیرا در مصاحبه ای از کشف لباسهایی مربوط به امام موسی صدر در لیبی خبر داده بود. وی با اشاره به نمونه برداری یک هیئت لبنانی از این لباسها، انتقاداتی را به مقامات لبنانی درباره عدم اعلام نتایج آزمایشات وارد کرده بود.

در ادامه بیانیه کمیته پیگیری سرنوشت امام موسی صدر آمده است: ما بر لزوم آزادی امام موسی صدر و دو تن از یارانش از مکان نامعلوم بازداشتشان تاکید داریم و این موضعی است که در مقامات لیبی از سال 2011 تاکنون از آن مطلع هستند. این کمیته تمام تلاش خود را برای رسیدن به حقیقت این مسئله به کار خواهد گرفت.

از سوی دیگر، یک منبع لیبیایی در گفتگو با شبکه تلویزیونی الجدید لبنان اعلام کرد: کسی که در سفر سال 1978 امام موسی صدر از لیبی به ایتالیا خودش را به جای امام موسی صدر جا زده شناسایی شده و به این اقدام اعتراف کرده است.

وی در ادامه به فرض شهادت امام موسی صدر در لیبی افزود: مقامات لیبی در یافتن پیکر امام موسی صدر و لباسهای ایشان جدیت دارند.

کد خبر 1633664

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha